Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Joy

For those who need the joy
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuwe site.

Ga naar beneden 
+16
Anneke
kyki
royalblood
Candira
~Simone~
Dylan04
Teddybeer
femmie
Starlight
Witchcatjuh
Sirhena Vlaslink
Anouk
Gait
xMarr
Linda
Lotte
20 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptyma 9 jul 2012 - 9:00

Vanaf vandaag gaan wij werken aan de website. Dit betekent niet dat wij hier dag en nacht mee bezig zijn, want Eveline en ik hebben ook nog ander werk tussendoor. Wij proberen wel iedere week sowieso wat vooruitgang te boeken. Ik zal me als eerste gaan bezighouden met de lay-out, zodat het er verzorgd uitziet. We houden jullie op de hoogte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptyma 9 jul 2012 - 17:58

Ik weet het ook niet meer zeker, het is ondertussen alweer een behoorlijk lange tijd geleden, maar het maakt verder ook niet uit.

Verder, zoals Anouk al heeft gezegd, is vandaag de dag dat er wordt gestart met de site! Ik denk dat ik zelf ook regelmatig even op de site zal gaan kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 8:56

Gister heb ik een deel van CSS (aka vormgeving) wat netjes gemaakt. De echte 'make-over' moet echter nog komen. Zomers, maar wel neutraal, niet te meisjesachig.

Eveline begint vandaag ook aan de website. We hebben afgesproken dat ik sowieso de vormgeving zal doen, zij gaat alvast bezig met de echte systemen. Ik heb gister even gekeken in de bestanden, maar er inderdaad nog maar een hele kleine opzet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 20:20

Sorry voor de dubbelpost, maar toch even een update: wij zijn helemaal opnieuw begonnen met jullie website. Wij konden onze weg er niet echt in vinden. Momenteel ben ik bezig met de opzet/vormgeving. Eerst doe ik dit in zwart/wit zodat alles klaar is om de scripts om het te laten werken in te zetten, daarna ga ik het zomers maken. ^^ Eveline begint met de scripts ondertussen.

Ik stop nu even, morgen ga ik weer verder waarschijnlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 20:38

Vooruit, een dubbelpost is in dit geval wel toegestaan!

Erg vreemd om nu weer te zien, in de blauwige soort kleur. Veel opties zijn er nu ook al, alleen in de lay out en nog niet om te gebruiken.. Altijd erg leuk om de vooruitgang er wel in te zien (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 20:46

Haha, het is totaal zwart/wit op het moment. Zomerse vormgeving komt eraan, maar we kunnen pas met het systeem aan de slag als de opzet er is en ik ga nog nadenken over de kleuren. Dus vandaar. Morgen proberen opzet af te maken, dan kunnen we hopelijk daarna zo snel mogelijk beginnen met alles. Allereerste de leden uiteraard: registreren, inloggen enzo. :)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gait
Koningin
Gait


Posts : 6338

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 20:55

Is het trouwens al voor gewone leden mogelijk om even te kunnen spieken? Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 21:01

Eigenlijk is het de bedoeling om het voor jullie als een verassing te houden totdat de site echt 'open' gaat. Tenminste, dat leek ons wel zo leuk ^^.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gait
Koningin
Gait


Posts : 6338

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 21:04

Haha ja dat is wel weer zo xD maar als ik lees wat er gedaan wordt wordt ik toch tikkie nieuwsgierig xD maar goed, verrassingen zijn altijd leuker natuurlijk :D
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 23:01

Inderdaad Lot, dan moet je hier niet in het topic gaan zetten wat jij allemaal ziet omdat jij er wel kunt kijken -.- Komt een beetje weird over dan op de rest hier..
Maar Anouk, dat jullie helemaal opnieuw moeten beginnen, heeft dat hele erge gevolgen voor de deadline? Er was nog niet echt een precieze datum gezet of zo, maar toch. Heeft het invloed, of maakt dat niet zo uit?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 23:04

Ik herhaal zowat alleen wat Anouk heeft gezegd, dat er een begin is met de lay- out en uit welke kleuren het momenteel bestaat. Want volgens mij was het de bedoeling van dit topic om jullie te laten weten welke vooruitgang er wordt geboekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 23:15

Maar het komt wel een beetje weird over als er gezegd wordt 'Oooh, ik zie dit en ik zie dat' en als iemand dan vraagt: 'kunnen wij ook kijken?' omdat je erg nieuwsgierig bent, kan dat niet. Kijk, ik snap dat het voor de leden een verrassing moet blijven ondanks dat ze razend benieuwd zijn, maar... Zoals je al zei, Anouk had het toch al doorgegeven? Dan heeft het toch geen zin om nog eens extra te benadrukken dat sommigen wel al kunnen kijken en anderen niet? Zo komt het namelijk wel een beetje over, als ik eerlijk ben.. Niet leuk voor de mensen die nog 2/3 maanden moeten wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 23:24

Als dat zo is opgevat, dan is dat jammer, want dat was niet de bedoeling. Het was voornamelijk waardering voor Anouk's werk en in een bevestiging van wat zij had gezegd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydi 10 jul 2012 - 23:29

Oh, maar Anouks werk (en dat van haar vriendin natuurlijk) wordt ook zeker wel gewaardeerd! Kan niet wachten tot het zover is. Helaas gaan er nog heel wat weekjes overheen voor de site daadwerkelijk in gebruik kan worden genomen.. Too bad =( Hehe, ze moeten maar opschieten (:) Daarom was ik ook benieuwd of het besluit opnieuw te beginnen de deadline gaat beinvloeden. Want het is...een hel om iemand anders z'n programmeerstijl te ontcijferen, maar ik weet niet in hoeverre er nu werk 'ingehaald' moet worden. Maar goed, dat weet Anouk waarschijnlijk het beste, of er daardoor vertragingen zijn of dat het meevalt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptywo 11 jul 2012 - 7:08

Om je vraag even te beantwoorden: ik denk niet dat het de deadline gaat beĂŻnvloeden, simpelweg vanwege het feit dat wij onze weg in de codes die al waren gemaakt, niet konden vinden. Het is een enorme zoektoch voor ons. Natuurlijk kost het opnieuw bouwen ook veel tijd, maar het uitzoeken van de vorige codes ook. Het gaat een beetje gelijk op, denk ik.

Over het feit dat Lotte kan zien wat wij doen: het is wel logisch, want zij is admin. Maar ik wil, met toestemming van de admins, best af en toe een kleine screenshot posten van een onderdeel. Is dit een idee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptywo 11 jul 2012 - 7:28

Maar dat snap ik ook wel, daar hoor je me ook niet over, er moet tenslotte iemand kunnen zien of het allemaal een beetje wordt wat het zou moeten worden zodat er iemand van deze site involved is. Het ging me meer om de manier waarop bepaalde dingen neer waren gezet.
Haha, okee, top! Ik hoorde al dat de vorige scripters er een beetje een bende van hadden gemaakt, dus ik kan me voorstellen dat die code ook niet alles geweest is. Alhoewel het natuurlijk sowieso lastig is met werk van een ander door te gaan als het om programmeren draait..
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptywo 11 jul 2012 - 8:04

Ben vanochtend gelijk weer even aan de slag gegaan. Ik ben nog steeds bezig met de opzet. De homepagina, de nieuws pagina en de adminpagina zijn klaar qua opzet. Ga nu bezig met het forum, de rollenspellen, creatief en het profiel. =)
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptywo 11 jul 2012 - 9:18

De scripters maakten er een bende van op de manier van, een afspraak maken en weggaan. Maar iedere scripter heeft natuurlijk zijn eigen manier van doen, opslaan en plaatsen en zijn eigen scripterstaal, dus als een andere scripter daarmee aan de gang gaat kan het nog wel een enorme warboel worden. Ikzelf raakte al in de war als er werd gewisseld van extern CSS naar intern CSS (dus de vormgeving in een apart bestand of tussen de rest van de codes).
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptywo 11 jul 2012 - 10:52

Weer een kleine update: de algemene opzet is klaar. Natuurlijk niet alle pagina's, maar die komen wel tijdens het scripten. Ik ga nu bezig met de vormgeving: achtergrond, header en kleuren. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydo 12 jul 2012 - 16:34

Weer een dubbelpost, kan ik hiervoor weer toestemming krijgen? Want er heeft niet iedere keer iemand gereageerd.

Goed, de update: Eveline is begonnen met scripten, momenteel bezig met registreren e.d. Ik ga (overmorgen) hopelijk beginnen aan de vormgeving. Anders wordt het zondag, komende dagen wat gepland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydo 12 jul 2012 - 18:25

Ik denk dat het wel handig is als we even een uitzondering maken voor je, Anouk, wat betreft het dubbelposten hier. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptydo 26 jul 2012 - 8:23

Een tijdje niets van mij laten horen. Eveline is bezig met de registratie, dus eigenlijk het ledensysteem. Het "probleem" is dat zij gewoon moet werken tussendoor en ik vanaf 1 augustus ook. Gelukkig hebben we niet de deadline voor het einde van de zomer staan, dus dat scheelt voor ons enorm. Zeker omdat ik ook nog met een eigen webwinkel en andere (iets kleinere) projecten zit die tussendoor ook afgerond moeten worden. Ik hoop van het weekend of begin volgende week de vormgeving af te hebben voor Our Joy. Daarna kan ik me ook gaan richten op het PHP gedeelte, want de meeste projecten zijn onderhand afgerond. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptyzo 12 aug 2012 - 11:23

Is er inmiddels al weer wat bekend Anouk? =D
Terug naar boven Ga naar beneden
Anouk
Burger
Anouk


Posts : 17

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptyzo 19 aug 2012 - 13:19

Sorry, niet echt. Het is voor ons ook vakantie, wij gaan binnenkort weer bezig.
Terug naar boven Ga naar beneden
~Simone~
Minister
~Simone~


Posts : 1720

Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Emptyvr 14 sep 2012 - 8:27

hmm, maar er is dus geen schatting van wanneer het ongeveer klaar is?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site.    Nieuwe site.                                      - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwe site.
Terug naar boven 
Pagina 3 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe site: meebetalen?
» Update site: programmeurs

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Joy :: Forum :: Mededelingen-
Ga naar: