Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Joy

For those who need the joy
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Regels en Richtlijnen

Ga naar beneden 
+9
Lotte
Winchester
emmetjew
xXIpiXx
xMarr
xMyrr
Essie
Witchcatjuh
Anneke
13 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 18:04

Sorry als ik erover doorga hoor, maar ik geef dit als voorstel. Ik vind die regel vervelend, dus ik wilde met een oplossing komen, maar blijkbaar wordt dat ook niet op prijs gesteld. Plus dat ik gewoon een goed beeld wil geven van waar het om gaat. Ik wil niet dat dit in elke RPG zo gaat ofzo, dat ik vind dat het overal maar moet kunnen, maar in sommige gevallen (onze gevallen, vooral...) vind ik dat dat dus wel moet kunnen.

Sorry hoor, maar als er allemaal verhaallijnen zijn die COMPLEET los van elkaar staan, hoe moeten wij dan in godsnaam rekening houden met andere mensen? Please, enlighten me, want ik snap het dus echt niet en dat is waarom ik het oneerlijk vind.

Edit;
Een voorbeeld, voor iedereen, die vindt dat ik zeur:
1. In AGU zijn er 2 koppels. David & Lisa en Alec & Eve. Die wonen allebei in een apart huis en het gaat over hun leven. Ze hebben verder niets met elkaar te maken, tenzij ze een keer met elkaar af spreken. Waarom zouden Alec & Eve dan niet gewoon door mogen gaan? Daar vallen we toch niemand mee lastig?
2. In SPA hebben we James & Lois en Dave & Lucy + Matthew & Grace. De drie koppels hebben eigenlijk niks met elkaar te maken. Grace is het zusje van Dave, maar ze zitten niet bij elkaar in het jaar en spreken elkaar maar af en toe. Dan kunnen James&Lois&Dave&Lucy toch gewoon doorgaan?

Dit is eigenlijk gewoon hetzelfde als in Slavenwereld en dat levert ook geen problemen op, toch? Waarom moet dit dan wel een probleem zijn?

Het gaat mij meer om dat soort dingen. Ik zie gewoon niet in wat daar het probleem van is en niemand kan dat ook echt duidelijk maken en praat daar gewoon overheen. Dus... en dan kan ik mijn mond gewoon niet houden.


Laatst aangepast door Witchcatjuh op di 9 aug 2011 - 18:14; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Argetlam
Minister President
Argetlam


Posts : 2833

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 18:06

Hmm even iets heel anders. Ik vraag mij al een tijdje af wat men onder 'reclame' verstaat. Is dat bijvoorbeeld het aanbevelen van andere sites, het spreken over bepaalde merken, het in je avatar verwerken van een logo of, het rondvragen naar leden voor jouw RPG, of...? Misschien een beetje een rare vraag maar goed... (A)
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 18:07

@Maaike; ja, zoiets Wink
Dat je allemaal links gaat zetten naar bijv. je eigen blog of naar andere sites.
Overal reclame maken voor je eigen RPG is natuurlijk ook niet zo fijn, maar je kunt altijd wel rondvragen of iemand mee wil doen, toch? Dat doet iedereen wel eens Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Argetlam
Minister President
Argetlam


Posts : 2833

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 18:11

Hmm ja maar bijvoorbeeld een logo van een merk of organisatie, valt dat onder reclame?
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydi 9 aug 2011 - 18:12

Errm... Dat weet ik niet. Het ligt eraan wat het is xD Als het een band-logo is ofzo, dan maakt het niet uit, lijkt me. Gaat het om een avatar ofzo? Want volgensmij gaat het meer om links naar dingen dan om sluipreclame.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyvr 12 aug 2011 - 6:03

Dat snap ik allemaal dat je met een oplossing wilt komen, maar dat wil niet zeggen dat we hem daadwerkelijk uitvoeren. We willen jullie alleen een kans geven ons proberen te overtuigen, maar graag zonder alle dramas en opvliegers. Gewoon een rustige discussie, zonder dat mensen zich steeds aangevallen hoeven te worden.
Het probleem is dat de meeste hier zich elke keer aangevallen voelen en zich proberen te verdedigen terwijl dat helemaal niet nodig is. Als we dat zien heb je juist de kans dat we er helemaal niets mee doen.
Maar onthoud wel dat wij ook rekening met nieuwe en andere leden moeten houden. Wij willen namelijk ook nieuwe leden trekken, als die zich overal buitengesloten voelen komen ze echt niet terug. Dat proberen wij te verkomen.
En daabij, geen 45 posts voor 3 pagina's. Als ik zeg dat het er 60 zijn, omdat er 20 per pagina zijn, wil dat zeggen dat het ook zo is. Ik heb het tenslotte ingesteld toen we deze gratis forum maakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyvr 12 aug 2011 - 11:56

Ik vind het...niet erg correct om Eef nu als een soort leugenaar af te schilderen Anneke. Het waren er eerst wel dergelijk 15 per pagina, pas sinds haar opmerking zijn het er 'ineens' 20 geworden. Kijk maar naar de 990-berichtentopics. Die hebben nu plotseling 50 pagina's, terwijl het er altijd 67 geweest waren. Nou gaat het mij totaal niet om hoeveel berichten zo'n pagina heeft, maar dit soort sneaky acties in de hoop je gelijk te halen veroorzaken alleen maar meer irritaties als je het mij vraagt.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyvr 12 aug 2011 - 15:32

Ik ben het helemaal met Linda eens. Het is echt niet eerlijk om nu Eef aan te vallen om wat ze zegt, zeker als wat ze zegt klopt. Net als haar weet ik namelijk ook heel zeker dat het eerst 15 posts per pagina waren. Kijk inderdaad maar naar de 990 topics. En daarnaast had mijn RPG 'De Recherche' rond de 70 pagina's en nu zijn het er op eens 54? Dat klopt gewoon niet. Oké, het is menselijk om een vergissing te maken, maar het is een beetje vreemd als je dat niet gewoon toegeeft.

Daarnaast vind ik niet dat Eef er een heel groot probleem van maakt. Ze deelt gewoon haar mening, maar blijkbaar is dat een groot probleem. Ondanks dat er tegen haar gezegd is dat ze hier moest reageren zodat er een oplossing gevonden kon worden. Sorry hoor, maar op deze manier vind je geen oplossing. Op deze manier raakt iedereen geïrriteerd en gefrustreerd. En like... leuk dat het besproken wordt in de crewbespreking - waar ik dan wel deel aan neem, maar goed - maar de rest van de leden hebben er zo verder ook geen inspraak in. En ja, jullie maken de site. Maar dat doe je toch ook vóór de leden? Zonder leden ook geen site...

Maar goed. Ik vind dus dat je hier best ideeën kunt plaatsen zonder dat je er gelijk op aangevallen wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyvr 12 aug 2011 - 17:03

Er wordt door iedereen aanvallend op elkaar gereageerd momenteel lijkt het wel. (':

Ik denk wel dat de leden nu inspraak hebben, anders zouden we het er toch ook niet over gaan hebben? Veel van de crewleden vinden dat er iets aan gedaan moet worden, en we gaan het er gewoon over hebben. Maar als blijkt dat het vanwege meerdere redenen niet praktisch is, dan kunnen we er verder ook niks meer aan doen. Het wordt echt niet uitgesloten, we doen echt wel ons best om de leden hun wensen ook uit te laten komen. Daar is de hele constructie van de nieuwe site momenteel op gebaseerd.

Voor nu is het misschien het beste om het maar even te laten rusten. Anneke is op vakantie, en zal verder toch niet meer kunnen reageren. De regel van slowposten zal het belangrijkste punt zijn dat wordt gaat besproken, het zal heus niet zomaar vergeten worden (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Essie
Commissaris v/d Koningin
Essie


Posts : 1412

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyvr 12 aug 2011 - 18:17

Anneke zegt ook niet dat het er nooit 15 posts waren, maar toen aan het BEGIN toen de site NET BEGON, had ze het ingesteld op 20, maar het gebeurt wel vaker dat de instellingen veranderen en zomaar overspringen. Heb ik vaak zat gezien. Dus, dát bedoelt Anneke, daarom heeft ze het weer op de oude stand gezet, vermoed ik.

Maar goed, voor de rest is het het beste als we het even laten rusten. Ja, er zijn uiteraard zat leden die niet in de bespreking zitten, maar hun mening zal worden besproken/verdedigd, en de uitslag zullen ze natuurlijk horen.
Terug naar boven Ga naar beneden
xXIpiXx
Admin
xXIpiXx


Posts : 2010

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptywo 19 okt 2011 - 15:57

Hoe zit het trouwens met de off berichten? ;o Ik zie soms mensen die hebben een super lang off bericht is dat dan geen spam? Want ik weet niet wat er nu allemaal onder spam verstaan word ;3
Terug naar boven Ga naar beneden
Essie
Commissaris v/d Koningin
Essie


Posts : 1412

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydo 20 okt 2011 - 0:30

@Iris: dat klopt, een superlang offbericht is inderdaad spam. Ik kan niet álle berichten controleren, dus daarvoor kan je de meldknop gebruiken en dan zie ik meteen om welke post het gaat ^^.
Terug naar boven Ga naar beneden
Usagi
Koningin
Usagi


Posts : 6699

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyma 6 feb 2012 - 9:38

Mag ik eens ergens op wijzen? Er staat een contradictie in de regels. Bij het spammen staat dat dubbelposten niet mag, maar bij het RPG gedeelte staat wel dat alle personages een eigen post nodig hebben. Als je twee of drie personages hebt kan je dan soms niet anders dan dubbel posten, erg he ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyma 6 feb 2012 - 10:17

In het Forum is het niet toegestaan om twee posten achter elkaar te plaatsen, bij RPG is het niet toegestaan om twee personages in één post te plaatsen. Er wordt dus ook een onderscheid gemaakt in Forum en RPG. De regels met 'spammen' gelden dan ook voor het Forum, niet voor het RPG, die worden daaronder uitgelegd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Usagi
Koningin
Usagi


Posts : 6699

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyma 6 feb 2012 - 10:34

Mag ik dan nog een ding vragen? Ik vroeg het gisteren al aan Essie, maar ik kreeg niet echt een reactie terug. Waarom is het zo erg dat je twee personages in een post doet (ik hou me aan de regels hoor, daar niet van, maar ik wil het gewoon weten)? Ik vind persoonlijk dat het veel meer stoort om twee posts van de zelfde persoon onder elkaar te hebben, dan dat je twee personages in een post doet. Ik bedoel, als niemand er last van hem...ik vind dat er belangrijkere dingen zijn (zoals inderdaad het spammen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyma 6 feb 2012 - 11:14

Het is geen absolute ramp, daar moet ik je gelijk in geven. Een aantal van deze regels zijn meegenomen van de voorgaande sites (Hipste, het Everytime Forum), waaronder ook deze regel. Er was toentertijd vaak geklaagd dat leden het niet prettig vonden om personages binnen één post te moeten doen en daarom is er de mogelijkheid gekomen om dan meerdere malen achter elkaar te mogen posten. Het is dus meegenomen omdat er vraag naar was, en zelf vind ik het wat overzichtelijker staan. Als je de regel overtreed is het natuurlijk niet zo erg als sommigen anderen, maar deze is er wel gekomen omdat het als prettig werd ervaren door de leden. (: Ook houden wij deze regel aan omdat op de volgende site (gezien we natuurlijk onze eigen domein willen en alles zelf gescript), we een systeem hebben waarbij je aan moet vinken met welke rol je post, waardoor het logisch is dat je maar met één personage in een post kan posten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Usagi
Koningin
Usagi


Posts : 6699

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyma 6 feb 2012 - 12:34

Werkelijk =O dan krijgen we weer een rollensysteem zoals op hipste? Daar kijk ik wel naar uit. Maar ondertussen (het is slechts een vraag) als niemand in het rollenspel er over klaagt, zou ik af en toe met twee rollen ter gelijk mogen posten, in omstandigheden kan het zijn dat ze in de zelfde situatie zitten. Als het niet mag, zal ik me er aan houden, regels zijn er om na te leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptyma 6 feb 2012 - 13:18

Ik denk dat het handiger is als we deze regel gewoon aanhouden (: als we deze regel namelijk afschaffen en opnieuw aanstellen op de nieuwe site, kan dat voor verwarring zorgen en zullen sommigen moeite hebben om zich weer aan te passen. Dat is natuurlijk niet voor iedereen het geval, maar we willen het voor iedereen zo overzichtelijk en simpel mogelijk houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Usagi
Koningin
Usagi


Posts : 6699

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydo 28 jun 2012 - 10:32

Mag ik even iets vragen? Er staat nogal iets dubbel in de regels. Wel, niet noodzakelijk dubbel, maar iets waarop ze me een paar maanden terug hebben gewezen. Je mag niet met twee rollen in een bericht posten (begrijp ik, het is mogelijk dat het niet steeds even duidelijk is voor andere dat je met twee rollen gepost hebt.) Maar er staat ook dat je niet dubbel mag posten (onder spam). Wilt dat dan zeggen dat je eigenlijk in een rpg dan ook niet met twee verschillende rollen van jezelf onder elkaar mag posten? Nogal moeilijk als je in bepaalde topics vier of vijf rollen hebt, niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydo 28 jun 2012 - 10:37

Nee, het niet mogen dubbel posten geldt in topics van spelletjes of het forum (vrolijk topic etc.) (: In RPG willen we júist dat er dubbel wordt gepost.
Terug naar boven Ga naar beneden
Usagi
Koningin
Usagi


Posts : 6699

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptydo 28 jun 2012 - 10:46

Goed, onthouden, maar dan moet je het er misschien achter zetten. Ik dacht al wel zoiets, maar het is nogal tegenstrijdig, daarom^^.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptywo 18 jul 2012 - 9:24

Anneke schreef:
Er is besproken waneer een crewebespreking gaat komen en we gaat het erover hebben. Ik kan jullie wel alvast vertellen, dat het nooit zover gaat komen dat men one one one rpg's aankunnen vragen, hooguit, misschien(prendo?) Dat de rpg (tijdelijk) overgeplaatst kan worden als het nog actief is. Maar ik zeg het nog niet definitief. Houd er dus rekening mee, dat het misschien helemaal niet komt.
Anneke schreef:
Zoals ik al zei, we gaan het er over hebben tijdens de bespreking, daar hebben jullie wel voor gezorgd. Dus voor de laatste keer, geef ons de ruimte om erover te praten. Als er ruzie ontstaat daardoor, kunnen wij ook zeggen dat het het sowieso nee wordt, omdat jullie er zo naar maken.
Ik vind het nu zo genoeg.
Anneke schreef:
Nogmaals, dit is voldoende hiervoor. Laat het nu ophouden tot wij onze beslissing hebben genomen.
Lotte schreef:
Voor nu is het misschien het beste om het maar even te laten rusten. Anneke is op vakantie, en zal verder toch niet meer kunnen reageren. De regel van slowposten zal het belangrijkste punt zijn dat wordt gaat besproken, het zal heus niet zomaar vergeten worden (:
Essie schreef:
Maar goed, voor de rest is het het beste als we het even laten rusten. Ja, er zijn uiteraard zat leden die niet in de bespreking zitten, maar hun mening zal worden besproken/verdedigd, en de uitslag zullen ze natuurlijk horen.

Toch jammer dat ondanks al deze mooie woorden de leden hier nóóit meer wat over te horen hebben gekregen, terwijl het bijna een jaar geleden zo'n gigantische issue was. Jongens, kom op, communicatie! Want via-via weet ik wel zo ongeveer wat er besloten is, maar volgens mij zouden de leden de uitslag te horen krijgen en niet de vrienden van de crewleden :'D
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptywo 18 jul 2012 - 9:28

Dat komt omdat we hier op de nieuwe site pas mee gaan beginnen en we daar in de regels uitgebreid op ingaan. Op deze site blijft het gaan zoals het altijd is gegaan, maar het heeft geen zin om nieuwe regels uit te leggen als het pas over een tijd ingaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptywo 18 jul 2012 - 9:30

Dan vind ik niet dat die beweringen gedaan hadden moeten worden van: jullie horen natuurlijk wat eruit gekomen is. Je moet toegeven dat dat niet zo staat in de posts die ik gequote heb, daar staat het echt alsof mensen het binnen een aanzienlijke tijd na die crewmeeting te horen zouden krijgen. Want die beweringen komen nu een béétje over alsof ze gedaan zijn om mensen maar de mond te snoeren (:)
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Emptywo 18 jul 2012 - 9:36

We hebben geen indicatie van tijd gegeven, we hebben gezegd dat er naar gekeken zal worden en dat we er over in discussie zouden gaan. Al onze nieuwe regels liggen al vast voor op de volgende site en dat is inclusief de regel over het slowposten. Maar voor nu laten we het zoals het is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Regels en Richtlijnen
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Regels & richtlijnen voor het creatief

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Joy :: Forum :: Mededelingen-
Ga naar: