Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Joy

For those who need the joy
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Regels en Richtlijnen

Ga naar beneden 
+9
Lotte
Winchester
emmetjew
xXIpiXx
xMarr
xMyrr
Essie
Witchcatjuh
Anneke
13 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptywo 7 jul 2010 - 7:23

Op het forum gelden een paar regels, deze houden het forum gezellig en netjes. Het is de bedoeling dat elke gebruiker zich hieraan houdt. Als je meerdere keren de regels overtreedt kan er een ban opgelegd worden. Maar geen zorgen, de regels zijn simpel en jullie zullen jullie er je makkelijk aan kunnen houden, althans dat hopen we.

Leden
1 Wij staan maar één account per gebruiker toe. Heb je er toch meer, dan verwijderen wij het account meteen.
2 Wij spreken allemaal AN (Algemeen Nederlands) op Joy.
3 Wij respecteren alle leden. Iedereen heeft zijn eigen mening en we beledigen of discrimineren elkaar niet.
4 Zie je ergens spam, meld dit dan meteen aan een moderator. Ga niet zelf de moderator uithangen, dit is niet toegestaan.
5 Als je jouw nickname wil veranderen, vraag dat dan aan ons, wij zullen ervoor zorgen dat jij die kan veranderen. Dit wordt echter maar enkele keren toegestaan, we staan niet toe om elke week van naam te veranderen.

AN
1 Gebruik niet teveel smileys, daar word het bericht onoverzichtelijk van.
2 Gebruik niet teveel kleuren of verschillende grootte van lettertype in je bericht.
3 Je hele bericht mag niet uit hoofdletters bestaan, je mag wel iets aanduiden om te laten zien dat jij dat belangrijk vindt. Dit kun je alleen beter doen door het balangrijke dik of schuin te drukken.
4 We gebruiken niet overbodig veel leestekens zoals ‘???’of ‘!!!’ eentje is voldoende.
5 Gebruik natuurlijk ook zoveel mogelijk de juiste grammatica en spelling, we doen niet moeilijk over foutjes, maar als je er teveel maakt kan dit storend zijn voor anderen.

Spammen is niet toegestaan, wij verstaan hieronder:
1 Topics die niet in de juiste categorie staan.
2 Het posten met teveel smileys en/of kleuren.
3 Een bericht zonder inhoud posten.
4 Geen argument geven als je een uitspraak doet.
5 Een dubbel topic posten, wat dus al een keer gepost is.
6 Afbeeldingen of teksten die de lay-out vergrootten, maak hier een link van of verklein de zin.
7 We slaan het onderwerp niet af.
8 Optreden als moderator is streng verboden, als je dit niet bent.
9 Het plaatsen van beledigende foto’s of plaatjes.
10 Het dubbelposten is niet nodig, wil je nog iets kwijt maak een edit in je post.
11 Het plaatsen van topics zonder inhoud.
12 Het plaatsen van reclame.
13 Plaatjes in het onderschrift mogen maar maximaal 80 in de hoogte zijn. Als je er 1, 2 of 3 pixels naast zit, geeft dat niet, maar echt niet hoger als dat.

Crew
1 Als één van onze crewleden een beslissing heeft genomen, staat dit vast.
2 Als je ergens niet mee eens bent met één van onze moderators, ga dan naar één van de admins.

RPG
1 Lees de beginpost eerst goed door, die kunnen ook regels bevatten.
2 Wij posten in verhaalvorm, asteriks (*) zijn niet toegestaan.
3 Plaats minimaal 300 tekens, dit word exclusief spaties berekend. Zorg er dus voor dat het inhoud heeft.
4 Als er iets wordt gezegd, plaats dit tussen aanhalingstekens (").
5 Post in de verleden tijd en in derde persoon.
6 Godmodden (= een personage van iemand anders besturen) is verboden. Als je eerst toestemming hebt gevraagd aan de betreffende persoon of aan een moderator, mag het wel.
7 Posten met meerdere personages in één post is niet toegestaan.
8 Zorg dat de post netjes is, let dus op je AN, je spelling en je leestekens.
9. Slowposten is verboden bij langer dan 3 pagina's. Je moet rekening houden met de andere mensen die ook mee doen in het RPG.
10. Bij het dood gaan van een actief rpg, maar er word nog wel gepost door slowposting, mag deze rpg open blijven.
11. Een topic van een Gast(lid, waarvan verwijderd profiel) word verwijderd, hier valt niet tegen in te gaan.

LET OP!
Zodra de nieuwe site open gaat zullen er een paar regels veranderen of nieuwe bij komen. Nu gelden deze regels nog, maar let er dus op, dat je ervoor zorgt dat de nieuwe regels weet als de site er komt!


Laatst aangepast door Anneke op zo 17 feb 2013 - 18:34; in totaal 11 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 27 aug 2010 - 22:31

Is het niet... ABN?

En zouden we dan niet eens de rang veranderen? Weet je hoeveel mensen daar over klagen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 27 aug 2010 - 22:47

Wij zien dit als spam, want het heeft niets met de taal de maken.


Als daar geen melding over komt kunnen wij niets doen, maar als jullie betere rangen weten, kom maar op met jullie fantasie!
Terug naar boven Ga naar beneden
Essie
Commissaris v/d Koningin
Essie


Posts : 1412

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 27 aug 2010 - 23:02

An, dat bedoelt Eef niet... Eef bedoelt dat 'commesaris' in de rang fout is geschreven, het moet commissaris zijn...

Maar goed, de nieuwe regel vind ik wel handig, de plaatjes zijn leuk, maar sommigen zijn echt gigantisch irritant xD.(Niet dat ik één van de klagers ben die er melding van heeft gemaakt.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 8:52

Is dat trouwens de enige nieuwe regel die er tussen staat? Want ik kon niet echt een verschil ontdekken xD

@Es, dat was idd wat ik bedoelde.
En ik bedoelde ook dat AN niet bestaat, maar dat het ABN moet zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMyrr
Koningin
xMyrr


Posts : 5181

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 9:02

En weet je dat 35 wel heel erg klein is...
Ik weet dat die van mij enorm is, maar deze link is al 65 in de hoogte en je kan niet eens meer zien wat er op staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 9:06

Ja, maar Myrna, jouw plaatje is ongeveer even groot als een gemiddelde post xD een klein balkje kan wel, maar dit vind ik echt groot. Zoals Bente en Viv het hebben, vind ik wel prima. Dat is niet echt storen. Dat is ongeveer op Ava hoogte.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMyrr
Koningin
xMyrr


Posts : 5181

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 9:09

Ik heb ook al gezegd dat hij enorm is. Ik heb hem nu ook veranderd, maar nu zie je er gewoon niks meer van. Het is dat ik weet dat Torres erop staat, maar iemand anders zou dat niet kunnen gokken. Dat van Bente en Viv is inderdaad een goede hoogte. Maar 35 pixels zijn echt te klein.
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 9:11

Myrna, dan neem je toch een ander plaatje van Torres? Een ava ofzo, of eentje waar hij er duidelijker op staat. Kijk, als je deze neemt, dan snap ik dat niemand het ziet.

Nou. Iedereen weet dat Torres erop staat hoor, dusse... xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 9:46

Dan ga ik dat eerst nog even bespreken met Lynn en dan horen jullie het vanmiddag wel en anders morgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Essie
Commissaris v/d Koningin
Essie


Posts : 1412

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 9:54

Ik zie dat 'commesaris' in 'commisaris' is veranderd, maar je moet nog een extra s erin gooien, dan klopt het xD.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 28 aug 2010 - 10:49

De regel van plaatjes in onderschrift is aangepast! Omdat 35 zo te zien te klein was, hebben Anneke en ik besloten om 35 naar 80 te verhogen. We hebben gekeken naar het plaatje van Vivian in haar onderschrift en die is 83, zo vinden we het prima. Als je er enkele pixels naast zit, bijvoorbeeld dat je 83 hebt zoals Vivian, is dat niet erg. Als er nog vragen zijn over dat, stel je die maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 14 jan 2011 - 6:24

Witchcatjuh schreef:
En ik bedoelde ook dat AN niet bestaat, maar dat het ABN moet zijn.

Ik weet dat dit lekker laat is, maar is zie dat er nog niet op gereageerd is. Ik zal het toch nog even doen dan. Sinds kort is het Algemeen Nederland geworden. Op de leraren opleiding, wordt dit al geacht te gebruiken, dus vandaag dat ik al AN ervan heb gemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 14 jan 2011 - 12:57

Anneke, AN werd in Nederland gebruikt tot de spellingshervorming van 1995. Na 1995 is het ABN geworden en nu wordt het ook wel 'Standaardnederlands' genoemd. Hier in Nederland wordt AN dus echt al meer dan 15 jaar niet meer gebruikt ofzo...
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 14 jan 2011 - 15:40

Dan zal ik nog eens navragen aan m'n broer hoe dat zit, want hij zei dat zo was. En meneer doet een lerarenopleiding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyvr 14 jan 2011 - 17:57

Leraren zijn tegenwoordig ook niet alles dat ze geweest zijn. De meesten spreken niet eens AN of ABN. Misschien heeft hij wel gewoon een heel oud lesboek xD

[ik ging het dus navragen, maar er was niemand die ervan gehoord had :|]
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:16

Ik vind dat de slowpost regel moet worden aangepast OF dat er echt moet worden gewerkt volgens het 'Je moet rekening houden met de andere mensen die ook mee doen in het RPG.'

Als er in een RPG nog maar 2 mensen meedoen, dan kunnen ze slowposten, want dan hoeven ze geen rekening meer te houden met andere mensen. Supersimpel. Dan hoeft hij ook niet dicht.

En als je in een RPG niks met elkaar te maken hebt (zoals bijv. in slavenwereld of gewoon elke andere RPG) dan moet je toch ook kunnen slowposten en niet hoeven te wachten tot iemand met wie jij NIETS te maken hebt gaat posten?

Ik vind de regel sowieso belachelijk en ik vind dat je er beter iets anders op kunt verzinnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:18

Ja, wat Eef zegt^^

En ik denk dat we niet de enige zijn die het een rotregel vinden. Like, op zo'n manier is RPGen toch ook niet echt leuk meer. 1 op 1 posten gaat sowieso veel beter én het is leuker.

Maar ja. Ik vind ook dat er naar moet worden gekeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
xXIpiXx
Admin
xXIpiXx


Posts : 2010

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:25

mee eens ;3

als men niks met elkaar te maken heeft moet je kunnen slowposten x3
Terug naar boven Ga naar beneden
emmetjew
Koningin
emmetjew


Posts : 9473

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:35

Ook ik sluit me daar bij aan. Ik heb het al eerder gezegd, maar om het hier neer te zetten kan vast geen kwaad. Natuurlijk heb ik er begrip voor dat een site zoals deze niet alleen uit ''duo-rpg's'' kan bestaan, maar daar moet best een mouw aan te passen zijn.

Als anderen niet posten dan moeten ze snappen dat er verder gegaan wordt in de rpg als een paar mensen nog wel actief zijn.

Rpg's met veel leden lijken misschien leuker door de hoge activiteit in het topic, maar ik raak meestal al de draad kwijt voordat ik pas echt in het verhaal zit als er een groot aantal mensen aan meedoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:43

Jep. Wat Emma zegt over RPGs met veel leden is echt helemaal waar. Meestal weet ik dan al vrij snel niet meer wat iedereen aan het doen is en focus ik me alleen op degene met wie ik aan het posten ben. Zoals ik al zei, 1 op 1 RPGen is veel beter te doen én ook nog eens leuker. Dan heb je veel meer diepgang als dat je maar random met heel veel mensen post...
Terug naar boven Ga naar beneden
Essie
Commissaris v/d Koningin
Essie


Posts : 1412

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:45

Mensen, het slaat toch nergens op als we alleen maar RPG's hebben met twee spelers erin? Het leuke aan meer mensen is dat er van alles kan gebeuren tussen allerlei rollen. Kijk maar naar rollenspellen als Gossip Girl, daar is geen reet aan als er maar twee mensen spelen...
Maar voor de rest snap ik jullie punt wel, dáár ben ik het dan wel mee eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:47

Es, het gaat ook niet over RPGs met maar twee mensen. Maar ik zie niet in waarom die dicht zou moeten gaan als het wel een actieve RPG is. Daar heeft verder toch niemand mee te maken? Niemand die zich er aan ergert. Ik snap dat gewoon niet...
En ja, Gossip Girl is leuk, maar iedereen post wel 1 op 1 :)
Terug naar boven Ga naar beneden
Essie
Commissaris v/d Koningin
Essie


Posts : 1412

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 21:48

Jaa, dat 1 op 1 snap ik wel, maar als de RPG alleen nog maar draait om twee mensen, verdwijnt de functie toch van een RPG?

Op zich kan ik er wel mee leven als een RPG draaiende wordt gehouden door twee actieve mensen, zoals jij zegt, niemand heeft daar last van.
Maar het moet niet zo zijn dat opeens iedereen RPG's gaat maken voor zichzelf en 1 ander persoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Witchcatjuh
Koningin
Witchcatjuh


Posts : 11354

Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Emptyza 6 aug 2011 - 22:08

Ik had zitten denken dat je daar misschien een aparte categorie voor kon maken, als je dat echt wilt.
Maar heel vaak gaat het gewoon om een rpg die een beetje is doodgebloed en dat er veel mensen zijn uitgevallen. Als hij dan toch nog draaiend wordt gehouden door 2 mensen, zie ik het probleem niet zo. Als er ergens 2 weken niet gepost is, moet hij eigenlijk dicht. Zo haal je de non-actieve RPGs er toch gelijk uit? En als een rpg gewoon actief is, waarom zou hij dan dicht moeten?

Ik wil best wel RPG mod worden ofzo. Dat als mensen ergens niet tussen kunnen komen of als ze een goed idee hebben ofzo, ze dat anoniem (of gewoon met hun eigen naam, als ze willen) door kunnen sturen, zodat er vanuit een centraal punt iets aan gedaan kan worden. Want het is leuk dat er geklaagd wordt over Mar en mij, maar als ik niet weet wat het probleem precies is, ga ik er ook niks aan doen. Zoiets moet beter geregeld worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Regels en Richtlijnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Regels en Richtlijnen   Regels en Richtlijnen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Regels en Richtlijnen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Regels & richtlijnen voor het creatief

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Joy :: Forum :: Mededelingen-
Ga naar: