Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Joy

For those who need the joy
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuwsposters gezocht!

Ga naar beneden 
+2
Anneke
xMarr
6 plaatsers
AuteurBericht
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyzo 9 jan 2011 - 22:37

Hello luitjes!

De meesten van jullie kennen mij wel, maar voor wie het nog niet weet: ik ben Marjolein en volg de opleiding Journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Ede (in Ede, duh). Naar aanleiding van mijn opleiding heeft Anneke mij gevraagd om de taak van 'hoofdredacteur' van het nieuwsgedeelte op mij te nemen, zodra de nieuwe site er is. Uiteraard heb ik dit aanbod aangenomen omdat het voor mij leuk is om te doen (naast mijn opleiding) en ik het geleerde nu ook in de praktijk kan brengen. Omdat ik deze opleiding volg heb ik er dus aardig wat verstand van.
Joy krijgt dus een soort krant als de nieuwe site er eenmaal is. Het is natuurlijk onmogelijk om in mijn eentje alles bij te houden, daarom heb ik van Anneke en Lynn toestemming gekregen om op zoek te gaan naar nieuwsposters.

Het idee is dat je ingedeeld wordt bij een redactie naar keuze. Denk hierbij aan: algemeen, buitenland, sport, entertainment, politiek, et cetera... Wat jij interessant vindt!
Heb je interesse in nieuws, denk je dat je geschikt bent als nieuwsposter en vind je het leuk om je met deze dingen bezig te houden? Solliciteer dan nu! Dit kan door mij, Anneke & Lynn een PB te sturen met daarin het volgende
- Naam
- Leeftijd
- Redactie(s) waarbij je ingedeeld zou willen worden
- Reden waarom je nieuwsposter wil worden
- Een artikel van een onderwerp naar keuze, uiteraard

Denk eraan dat je artikel aan de volgende eisen moet voldoen.
Ten eerste moet het een goede kop hebben, geschreven in de tegenwoordige tijd. Voorbeeld: “Guerilla verovert twee steden” of “Verkeerszondaar raakt auto kwijt”. Enzovoorts.
Wat komt er na de kop? Juist, de lead. Die begint met de plaats waar het nieuws vandaan komt. Kan je dit niet vinden? Zet dan je eigen woonplaats neer. Vervolgens vermeld je het belangrijkste nieuws samengevat in een zin. Hierna begin je pas met de rest van je artikel.
Daarnaast moet een bericht de 5 W's + H bevatten. Wat zijn dit? Dat is vrij simpel.
5 W's: Wie, Wat, Waar, Wanneer, Waarom.
H: Hoe.

Uiteraard zijn er nog veel en veel meer eisen waaraan journalistieke artikelen moeten voldoen, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen! Het gaat mij er meer om dat jullie het leuk vinden om nieuws in je eigen woorden te schrijven en dat vervolgens te posten om het met de rest van de leden te delen.

Overigens zijn redactieleden niet de enige mensen die we zoeken. Als er animo voor is, zou een eindredacteur ook fijn zijn. Meestal heb je bij je eigen berichten niet door dat er fouten in staan. Als er iemand is die het leuk vindt om te doen en goed is in spelling, grammatica & stijl: graag! Zo niet, dan moeten we zelf de spellingschecker nog maar eens goed gebruiken ;-)

Dus, nog eens in het kort. Heb jij interesse en wil je graag nieuwsposter worden? Solliciteer dan nu en stuur een zelfgeschreven artikel naar xMarr, Anneke en Lynn. .

We hopen natuurlijk op veel reacties!

Liefs,
Marjolein
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 25 feb 2011 - 7:00

Leuk Leuk Leuk!
Soliciteren kan nog steeds, we hebben er nog geen einddatum aangeplakt. Neem dus je kans en doe met ons de samba!
Terug naar boven Ga naar beneden
Argetlam
Minister President
Argetlam


Posts : 2833

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyzo 18 dec 2011 - 15:30

Staat dit nog steeds open? Als in, kun je nog solliciteren? XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Anneke
Admin
Anneke


Posts : 844

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyma 19 dec 2011 - 11:10

Je kunt nog steeds solliciteren ja. Als de nieuwe site bijna klaar is, maken wij een sluitdatum en dan weet iedereen, tot waneer het mogelijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyma 19 dec 2011 - 11:25

@Maaike: OF COURSE! Je mag nog altijd solliciteren (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Starlight
Creatiefmoderator
Starlight


Posts : 1525

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyma 19 dec 2011 - 12:27

Ik was net geschockeerd aan het denken: 'Wat heb ik in vredesnaam ook alweer gepost? Ö' Maar goed. *kuch* Drama voor niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 11:43

Ghehe, zo lang al inactief dit topic, en het is eigenlijk nu pas dat ik het voor het eerst lees. Maar ik wil best stukjes over Sport schrijven, ik houd van sport! Ik weet alleen niet - omdat dit al zo lang inactief is en de rolverdeling binnen de crew inmiddels ook omgegooid is - bij wie dat solliciteren allemaal moet. En...is het niet leuker als er een soort van speciale 'twist' aan die nieuwsberichten zit, in plaats van dat het zo'n officieel uitziend nieuwsbericht wordt? Want ik denk dat in dat laatste geval geen hond het leest, voor dat soort berichten kun je beter naar Nu.nl gaan..
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 12:10

We hadden ons er eigenlijk zo goed als bij neergelegd dat we geen nieuwsposters zouden kunnen vinden. Wat voor nieuwsberichten het zouden zijn maakt niet uit, ik weet nog dat op Everytime het ook alle kanten uitging. Mij kennende zullen ook de nieuwe tourdata van Placebo verschijnen als die er eenmaal komen (of hun nieuwe album, nieuwe single).. Als je er echt interesse in hebt kan je het beste Anneke even een mailtje sturen. Of Marjolein. Het mag ook bij mij, maar die andere twee hebben er wat meer mee te maken (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 12:15

Okee, doe ik dat wel even! Mijn voorkeur zou uitgaan naar sport omdat daar meer mijn passie ligt en ik dat ook op de voet volg, maar als er verder niet meer mensen zijn wil ik ook wel kijken of ik ook andere berichten op me kan nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 13:08

Yess, Lin! Ik heb je PB ontvangen en gelezen. Ga er vanmiddag/vanavond eventjes antwoord op geven. Op mn stage heb ik daar niet echt tijd voor (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 13:15

Okee, top! Dan hoor ik wel of jullie überhaupt nog van plan waren een nieuwssectie te maken op die nieuwe site :'D
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 13:20

Nou, dat was ik wel van plan, aangezien ik daarvoor ook bij de crew gekomen ben [a] Is nu niet meer het enige, maar toch. Komt goed, Lin! Je krijgt vandaag nog een PB van me!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte
Admin
Lotte


Posts : 10415

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 13:22

De nieuwssectie is zelfs voor het grootste gedeelte al af op de nieuwe site, dus die blijft zeker (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Koningin
Linda


Posts : 12253

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 13:32

Aah, mooi mooi. Mar, wil je trouwens nog zo'n voorbeeldartikel hebben, zoals in de beginpost staat? Kan ik daar alvast mee beginnen, ik ben vandaag toch al kampioen in het ontwijken van mijn plicht om te leren, dus.. -.-'
Terug naar boven Ga naar beneden
xMarr
Specialmoderator
xMarr


Posts : 14513

Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Emptyvr 15 jun 2012 - 13:34

Ja, doe maar (: Dat zou wel fijn zijn. Dan weet ik een beetje hoe je schrijft. Vind ik wel prettig om te weten!! Je mag zelf weten waarover (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuwsposters gezocht! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsposters gezocht!   Nieuwsposters gezocht! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwsposters gezocht!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Joy :: Forum :: Mededelingen-
Ga naar: